4 Eylül 2009 Cuma
İngiliz tatilcilerin tercihi Türkiye
Özalp, okulların tatile girmesi, ÖSS ve SBS sınavlarının tamamlanmasıyla birlikte Türkiye'de ailelerin artık tatili düşünmeye başladıklarını belirtti.Yerli turistlerin yanı sıra yabancı turistlerin de tatil bölgelerine gelişlerinin sürdüğünü anlatan Özalp bu doğrultuda temmuz ve ağustos aylarının beklenen yoğunlukta geçeceğine inandıklarını vurguladı.Özalp, 2009 yılının ilk 3 ayında turist sayısında “düşüş”, 4. ayda “toparlanma” olduğunu ifade ederek, “5 ve 6. aylarda toparlanma sürdü. Artık bu aydan sonra yükselme bekliyoruz. Yerli ve yabancı turist sayısındaki hareketlilik bizleri gelecek aylar için daha fazla umutlandırıyor” dedi.Dünyada yaşanan ekonomik kriz nedeniyle İspanya, Fransa, italya turları ve Yunanistan turları'ın bu yıl büyük bir turist kaybı yaşadığını ancak Türkiye'de böyle bir durumun söz konusu olmadığına dikkati çeken Özalp, şöyle devam etti:“Tatil için ülkemizi tercih eden Rus ve Alman turist sayısında bu yıl bir azalma veya artış yok. Ancak İngiliz turist sayısında gözle görülür bir artış var. Küresel krizi en fazla hissedenlerden biri olan İngiliz turistlerin bu tercihi, Türkiye'nin bu konudaki kalitesinin göstergesidir. Umuyorum bundan sonra İngiliz turist sayısında daha fazla bir artış olacaktır. Rus ve Almanların ardından İngiliz turistler de artık Türkiye'yi tercih ediyor.”Özalp, bu yıl Ramazan ayının 20 Ağustosta başlayacak olmasının turizm sektörü için dezavantaj gibi göründüğünü, ancak bunun avantaja çevrilebileceğini belirtti.Bu dönemde özellikle yabancı turist sayısında artış olmasını beklediklerine işaret eden Özalp, “Bayram ve okulların da bu sene ekim ayında açılacak olması yerli turist beklentimizi de artırıyor. Bu da turizmciler için avantaj olacaktır diye düşünüyorum. Ancak bizim asıl hedefimiz krize rağmen geçtiğimiz yıllardaki turist sayısının altına düşmemek” diye konuştu.“MEDYAYI YANIMIZDA GÖRMEK İSTİYORUZ”Özalp, turizmde dünyanın sayılı ülkelerinden olan İspanya, Fransa, İtalya ve Yunanistan'ın kan kaybettiği bu dönemde Türkiye'nin daha hareketli olması için medyaya da büyük iş düştüğünü ifade etti.Türkiye'yle ilgili kötü haberlerin gazete ve televizyonlarda yer almaması gerektiğini anlatan Özalp, şunları kaydetti:“Örneğin, kuş gribi, domuz gribi vakalarda hemen panik yapıyoruz. Örneğin İspanya'da 100'den fazla domuz gribi vakası görülürken, bunu gazeteler, televizyonlar vermiyorlar. Hiçbir yerde göremiyorsunuz. Ama biz de bir vaka olduğu zaman her yerde görebiliyoruz. Sektörümüz, kuş gribinde bunun ceremesini çekti. Turizm sektörü bu sıkıntıyı yaşayınca dolayısıyla tüm sektörler de etkileniyor. O yüzden medyayı yanımızda görmek istiyoruz. Türk turizmi için medyaya büyük görevler düşüyor
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.