5 Eylül 2009 Cumartesi

Thomas Cook'tan Kapadokya çıkarması

Thomas Cook'un Avrupa CEO'su Fanghauser, fantastik bulduğu Kapadokya'ya yönelik daha fazla satış pazarlama çalışması yapacaklarını açıkladı. Dünyanın ikinci büyük tur operatörü Thomas Cook'un tur oparatörü yöneticileri ile Almanya'nın en önemli seyahat acente sahiplerinden oluşan 30 kişilik bir grup, Kapadokya'yı ziyaret etti.Kültür ve Turizm Bakanlığı Frankfurt Kültür Ateşeliği'nin girişimleri sonucu Türkiye'de ağırlanan grup, Almanya'dan bu bölgeye talep artırılmasına yönelik çalışmalarda bulundu. Çalışmanın mimarlarından Frankfurt Kültür Ateşesi Raci Karaca, ekibe bizzat Thomas Cook Avrupa CEO'su Peter Fanghauser'in başkanlık ettiğini duyurdu. İBRAHIM YAZAR, İZLENİMLERİNİ ANLATTI Tanıtma Genel Müdür Yardımcımız İbrahim Yazar, Thomas Cook yetkilerinin gezisine katıldı. Yazar, Kapadokya turları bölgesi açısından büyük önem taşıyan geziye ilişkin izlenimlerini TurizmdeBuSabah için yazdı: Yazar'ın izlenimlerini sizlerle paylaşıyoruz: "Thomas Cook tur operatörünün Almanya turları bölümü ve en çok satış yapan ve Almanya'nın en büyük seyahat acentasından oluşan 15 acenta temsilcisi, yaptıkları başarılı çalışmalardan dolayı bu geziye davet edildiler. Thomas Cook Avrupa CEO'su Peter Fanghauser, Türkiye Sorumlusu Bay Manfred Weiss ile birlikte toplam on üst düzey temsilcisi, üç gün süreyle Diana Travel 'ın sahibi Hasan Tonbul'un hazırladığı yoğun bir programı tamamladılar. FANGHAUSER: KAPADOKYA İÇİN ÇALIŞACAĞIZ Elbette bu kısa sürede tüm Kapadokya bölgesini gezmek mümkün değildi. Misafirlerimiz, öncelikle bu bölgenin tanıtım ve pazarlamasında önemli olan unsurları yani balon turundan Göreme Açık Hava Müzesi'ni, yer altı şehirlerini, Zelveyi, Paşabağını, Ortahisarı doyasıya gezdiler ve bu çerçevede yapılabilecek tüm etkinliklere iştirak ettiler. Peter Fanghauser ile bir süre sohbet etme imkanı bulduk. Kapadokya'dan çok etkilendiklerini anlatan Fanghauser, "Burası çok fantastik bir bölge.. Bizimle birlikte 15'e yakın acente yöneticileri de buradaydı. Bundan sonra bu bölgenin satış ve pazarlaması, daha da yoğunlaştırılarak artırılacak" dedi. HEM KARAR VERİCİ HEM DE SATICI Kültür ve Turizm Bakanlığının davetlisi olarak Türkiye'ye gelen bu seçkin grup bu bölgenin tanıtım ve pazarlanmasında hem karar verici ve hem de satıcılardan oluşması açısından son derece önemliydi. Bakanlık, dünyada yeni eğilim ve beklentilere uygun olarak kültür turizmine hak ettiği ölçüde değer verilmesi açısından bu tür ağırlamaları layıkıyla yapmaya çalışıyor. KAPADOKYA'YA ÇOK ÖNEM VERİYORUZ Yalnızca bu bölgede olmak üzere, son birkaç yıl içinde İspanya'dan önemli yayın kuruluşlarının temsilcisini davet ederek çok sayıda yayının çıkmasını sağlamış ve son zamanlarda İspanya'dan bu bölgeye olan turist gelişlerinde belirgin ölçüde artışlar gerçekleşmiştir. ABD'de en fazla okunan spor dergisi, Sports Illustrated'in yılda bir kez yayımlanan, top modellerin giydiği bikinililerle çekim yapılan yörenin tanıtıldığı "Swimsuit" isimli 2009 yılı özel sayısının çekimleri, 23 Temmuz–14 Ağustos 2008 tarihleri arasında Kapadokya'da yapılmış, derginin 18 kişilik çekim ekibi Bakanlığımızca ağırlanmıştır. Ayrıca dünyadaki turizm standartlarını belirleyen çok sayıda turizm profesyoneli yine Bakanlığın davetlisi olarak bu bölgede ağırlanmıştır. İsviçre Seyahat Yazarları Birliğine mensup 45 gazeteci yıllık kongrelerini yapmak üzere bu bölgeye davet edilmiş ve çok olumlu izlenimlerle ülkelerine dönmüşlerdir. Burada bir hususu da özellikle belirtmek gerekir: Bu konukların bölgede layıkıyla ağırlanmasında bölgedeki konaklama tesislerinin olağan üstü gayretleri her türlü takdirin üzerindedir. Özellikle ayrım yapmamak üzere isim vermekten kaçınıyorum, ama hepsinin isimleri bizde takdirle saklı tutulmaktadır. Madem ki , "ağızdan ağıza propaganda" en etkili tanıtım ve pazarlama yöntemi bunun da hakkını vermek lazım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.